torsdag 8 mars 2018

Besked

Hejsan.

Nu har jag fått lite fler besked kring vad som händer på bygget och inte.

Pratade med målaren nyss och han sa att de inte har börjat men att han misstänker att plattsättarna är på plats och arbetar. Detta kan jag bekräfta då jag såg att det verkade vara vårtrumssäkrat i tvättstugan när jag kickade in genom fönstret här om dagen. Målare sa även att han dyker upp på tisdag nästa vecka och att det kommer vara klara i slutet av veckan 11. Vi fick även besked av byggledaren att slutbesiktning kommer ske den 12/4 och att vi kan slutstäda 9-10/4. Om jag har räknat rätt så är det ca 35 dagar kvar tills huset skall vara slutför.

Utöver detta pratade jag även med en markentrepeneör gällande att gjuta bottenplatta till garaget. Vi kom överens om att kika på detta om ca 2,5 veckor. Han är i området och gör annat arbete och sa att han kan fixa det i samband med att han skall gjuta en annan husplatta han arbetat på. Blir på så sätt ett avsevärt lägre pris. Kan man inte klaga på. :)

Nu är det knappt så man kan vänta tills man får flytta in Får nog börja packa det gamla bohaget. :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Uppdatering Januari 2022

 Hejsan. Länge sedan jag skrev något men sedan jag skrev sist har jag hunnit sälja huset och flytta vidare. Detta skedde utifrån en separati...