fredag 9 mars 2018

Uppdatering byggström

Hejsan.

Då jag fått frågor kring detta vill jag bara skriva en uppdatering kring hur det ligger till med byggströmmen kostnadsmässigt. Till dags datum jag betalat ca 34.000 sek. Då pratar vi fram till och med februari månads utgång. Sen kommer mars att tillkomma räknar ca 7-9 tusen sek till. Sen fick jag även reda på att det kommer tillkomma en kostnad för hyra av elskåp. Känns som den faktiska kostnaden kommer hamna kring 45-50.000 sek. Detta är mer än dubbelt upp mot den uppskattade kostnaden i kalkylen på 18.000 sek. Jag är ganska kritisk till detta och tycker man vilseleder kunden i kakylen kring denna posten då allt annat stämmer relativt väl. Kan vara bra att känna till för den som bygger över vinterhalvåret då jag misstänker att 80% av dessa kronor går till att hålla huset lagom tempererat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Uppdatering Januari 2022

 Hejsan. Länge sedan jag skrev något men sedan jag skrev sist har jag hunnit sälja huset och flytta vidare. Detta skedde utifrån en separati...